Współpraca z agencją reklamową

Współpraca z agencją reklamową zawsze podejmowana jest w określonym celu. Chodzi tu głównie o wypromowanie usług i produktów klienta, który do agencji reklamowej przychodzi. Ale taki można dzisiaj osiągnąć wieloma sposobami. Każdy z nich wymaga innego nakładu pracy i wiąże się z innymi kosztami. Agencja reklamowa nie ma stałych cenników usług, bo tak naprawdę każde zlecenie jest wyceniane indywidualnie. Nie można przecież dokładnie określić, ile będzie kosztowała kampania promocyjna na rzecz określonej firmy. Oczywiście są takie usługi, które wycenia się szybko. Tak może się zdarzyć. Kiedy agencja kreatywna podejmuje się zlecenia, którego przedmiotem jest opracowanie plakatu reklamowego czy katalogu produktów.

W takich sytuacjach zawsze można szacunkowo określić, ile taka usługa będzie kosztowała. Podobnie jest w przypadku ulotek reklamowych. Nie można jednak dokładnie oszacować, ile dany klient zapłaci za produkcję filmu reklamowego. Oczywiście zawsze ustala się określony budżet i pracownicy agencji tak podchodzą do zlecenia, żeby go nie przekroczyć. W podobny sposób pracuje niejedna firma reklamowa. Nawet jeśli ustalono w niej ogólny cennik niektórych usług, to wiele z nich i tak podlega zmianom czy negocjacjom. Przy stałej współpracy z agencją klienci mogą liczyć na jakieś rabaty i upusty, bo stali klienci są dla agencji reklamowych ważni. Oznaczają dla nich nie tylko stałe dochody, ale są też dla nich reklama. Tym bardziej, jeśli jest to klient, którego pozycja na rynku jest dość znacząca.